![01.png](https://prowly-uploads.s3.amazonaws.com/uploads/3508/assets/29850/large_01.png)
Już po raz ósmy odbył się w Szczecinku Festiwal Balonowy o memoriał Kurta Hummela, którego i tym razem strategicznym sponsorem był Kronospan. Tegoroczna edycja przyciągnęła aż 56 załóg z różnych stron świata. Uczestnicy pochodzili z Niemiec, Polski, Francji, Stanów Zjednoczonych, Holandii i Danii.
Trzy dni podniebnych rejsów stanowiły niecodzienną atrakcję dla mieszkańców Szczecinka. Oprócz tradycyjnych, wielobarwnych balonów nie zabrakło też tych o nietypowych kształtach. Pojawił się, znany już z wcześniejszych edycji festiwalu, balon-butelka. Nowością były balony w kształcie lalki Babette, dzbana i kota oraz, górujący nad nimi, 50-metrowy klaun sieci McDonalds.
Festiwal balonowy na stałe wpisał się w grafik wakacyjnych imprez m.in. dzięki owocnej współpracy między Kronospanem i władzami miasta. Aby zaakcentować rolę Kronospanu jako sponsora strategicznego, przedstawiciele Szczecinka zamówili balon promujący Szczecinecki Klaster Meblowy.
Oś festiwalu stanowiły: gra Pogoń za lisem i tradycyjne loty pokazowe. Formułę widowiska wzbogacono w tym roku o nową konkurencję. Splash or grab to zabawa, polegająca na ściągnięciu szarfy z trzymetrowego masztu umieszczonego na środku jeziora Trzesiecko. Załogi musiały jednak zachować ostrożność – dotknięcie tafli wody koszem groziło dyskwalifikacją. Najbardziej spektakularną częścią tegorocznej edycji była Nocna Gala Balonów. W pokazie, dyrygowanym przez Marcina Jaczewskiego, udział wzięło dwanaście załóg. Podświetlane w rytm muzyki balony zachwycały licznie zgromadzonych widzów.
Mimo kapryśnej lipcowej aury, udało się zrealizować program imprezy. Podczas festiwalu podziwiano rekordową liczbę balonów. Między innymi dzięki zaangażowaniu sponsora strategicznego – firmy Kronospan – tegoroczna edycja zakończyła się sukcesem.
Foto: Sławomir Włodarczyk
Festiwal balonowy na stałe wpisał się w grafik wakacyjnych imprez m.in. dzięki owocnej współpracy między Kronospanem i władzami miasta. Aby zaakcentować rolę Kronospanu jako sponsora strategicznego, przedstawiciele Szczecinka zamówili balon promujący Szczecinecki Klaster Meblowy.
Oś festiwalu stanowiły: gra Pogoń za lisem i tradycyjne loty pokazowe. Formułę widowiska wzbogacono w tym roku o nową konkurencję. Splash or grab to zabawa, polegająca na ściągnięciu szarfy z trzymetrowego masztu umieszczonego na środku jeziora Trzesiecko. Załogi musiały jednak zachować ostrożność – dotknięcie tafli wody koszem groziło dyskwalifikacją. Najbardziej spektakularną częścią tegorocznej edycji była Nocna Gala Balonów. W pokazie, dyrygowanym przez Marcina Jaczewskiego, udział wzięło dwanaście załóg. Podświetlane w rytm muzyki balony zachwycały licznie zgromadzonych widzów.
Mimo kapryśnej lipcowej aury, udało się zrealizować program imprezy. Podczas festiwalu podziwiano rekordową liczbę balonów. Między innymi dzięki zaangażowaniu sponsora strategicznego – firmy Kronospan – tegoroczna edycja zakończyła się sukcesem.
Foto: Sławomir Włodarczyk
![12.png](https://prowly-uploads.s3.amazonaws.com/uploads/3508/assets/29851/large_12.png)
![02.png](https://prowly-uploads.s3.amazonaws.com/uploads/3508/assets/29853/large_02.png)
![11.png](https://prowly-uploads.s3.amazonaws.com/uploads/3508/assets/29854/large_11.png)
![10.png](https://prowly-uploads.s3.amazonaws.com/uploads/3508/assets/29852/large_10.png)
![08.jpg](https://prowly-uploads.s3.amazonaws.com/uploads/3508/assets/29856/large_08.jpg)
![03.jpg](https://prowly-uploads.s3.amazonaws.com/uploads/3508/assets/29857/large_03.jpg)
![06.png](https://prowly-uploads.s3.amazonaws.com/uploads/3508/assets/29858/large_06.png)
![07.png](https://prowly-uploads.s3.amazonaws.com/uploads/3508/assets/29861/large_07.png)