Warsztaty w laboratorium, gry i zabawy czy pokazy sprzętu ciężkiego – to tylko niektóre z aktywności, zaproponowanych najmłodszym mieszkańcom miasta przez firmę Kronospan. Ponad 130 dzieci spędziło cały dzień (11 lipca) na terenie Kronospan Design Center. Wszystko to w związku z półkolonią, organizowaną przez szczecinecką Samorządową Agencję Promocji i Kultury. Lokalny przedsiębiorca w ramach współpracy zagospodarował uczestnikom czas na terenie swojej firmy. To część polityki Kronospan, wspierającej mieszkańców miasta.
Wakacje w pełni, w mieście trwają półkolonie, realizowane przez SAPiK. Ponad 130 dzieci, uczestniczących w projekcie, miało okazję skorzystać z zaproszenia firmy Kronospan, która włączyła się w działania zagospodarowania wolnego czasu najmłodszym.
- Firmę Kronospan Szczecinek tworzą przede wszystkim mieszkańcy naszego miasta, którzy tu pracują. Cały czas staramy się wspierać ciekawe lokalne inicjatywy, wychodzić naprzeciw nie tylko oczekiwaniom pracowników, ale także mieszkańców. Kilka tygodni temu zainaugurowaliśmy otwarcie nowego przedszkola, współrealizujemy również Koszaliński Uniwersytet Dzieci i Młodzieży. W wakacje także chcemy zaproponować coś ciekawego najmłodszym i tak powstał pomysł zagospodarowania jednego dnia miejskich półkolonii na terenie naszej firmy – mówi Krzysztof Aleksandrowicz, Członek Zarządu Kronospan Szczecinek Sp. z o.o.
Na terenie Kronospan Design Center, a także nowo otwartego Centrum Badawczo – Rozwojowego uczestnicy półkolonii mogli skorzystać z przygotowanych aktywności.
- Nie od dziś wiadomo, że w wiedzę należy inwestować już od najmłodszych lat. Stąd pomyśleliśmy, że ciekawe, a przy okazji widowiskowe warsztaty mogą wprowadzić dzieci w świat chemii, o której do tej pory mogły nie mieć za dużo pojęcia. Oczywiście tej ciekawej, kolorowej i czasem na pierwszy rzut oka - magicznej chemii - mówi dr hab. Izabela Siebielska, zarządzająca CBR.
- Naukowcy pokazywali nam, jak działa suchy lód. Mogliśmy zobaczyć takie wielkie mikroskopy i badać próbki. Jak będę dorosła, to będę nosiła taki biały fartuch i będę wymyślać nowe rzeczy - mówi 10-letnia Kasia - uczestniczka półkolonii.
Dla wielu z tych dzieci to pierwszy kontakt ze światem tak zaawansowanej nauki, stąd też z ciekawością i dużym zaangażowaniem brały udział w realizacji doświadczeń, przygotowanych przez pracowników CBR. Ogromnym zainteresowaniem cieszył się także pokaz floty Silva.
- Pomyśleliśmy, że skoro nas - dorosłych ciekawi, jak działają te ogromne maszyny, które ułatwiają pracę także w naszej firmie, to możliwe, że dzieci, które bardzo często bawią się podobnymi zabawkami w domu, chętnie zobaczą takie sprzęty na żywo - mówi Jakub Piniarski - HR Manager Kronospan Szczecinek.
Organizatorzy nie mylili się.
- Mi najbardziej podobały się te wielkie samochody. Jak będę duży, to będę miał taką dużą ładowarkę. W ogóle było super - mówił 7-letni Mateusz, uczestnik półkolonii.
Dzieci z uwagą wysłuchały opowiadania o wielkogabarytowych maszynach, a przede wszystkim - mogły zobaczyć je z bliska. Największym zainteresowaniem cieszył się tzw. kalmar - pojazd o masie 52 ton mogący podnieść jednorazowo aż 16 ton surowca, dzięki któremu można rozładować jeden duży transport w ciągu niespełna 10 minut. To nie jedyne atrakcje, przygotowane przez Kronospan.
- Postawiliśmy również na warsztaty i pokazy drukarki 3D, zabawy ze Slime – niezwykle modnej ostatnimi czasy masy plastycznej, która nie tylko daje dużo radości dzieciom, ale przede wszystkim rozwija ich wyobraźnię i ćwiczy motorykę. Nie mogło zabraknąć gier i zabaw z elementami współzawodnictwa – takich jak gra w chińczyka, trafianie piłką do bramki czy tzw. Jenga – wszystkie te zabawy w dość nietypowej oprawie, bo w dużych formatach, zbudowanych z materiałów, produkowanych właśnie na terenie firmy Kronospan - dodaje Adrian Kilan z Kronospan Design Center.
To nie pierwsza inicjatywa, realizowana wspólnie z SAPiK-iem.
- Cieszymy się, że największy pracodawca w naszym regionie chce działać na rzecz lokalnej społeczności. Łącząc nasze wspólne możliwości możemy zrobić, w tym konkretnym przypadku dla dzieci, dużo dobrego - mówi Kamil Klimek - Dyrektor SAPiK.
Każdy z uczestników otrzymał pamiątkowe gadżety. Całość wydarzenia zakończyła się wspólnym posiłkiem. Jak zapowiada zarząd firmy Kronospan Szczecinek Sp. z o.o. - to nie koniec atrakcji dla mieszkańców miasta na terenie Kronospan Design Center. Firma planuje i jest otwarta na kolejne działania na rzecz lokalnej społeczności.
- Firmę Kronospan Szczecinek tworzą przede wszystkim mieszkańcy naszego miasta, którzy tu pracują. Cały czas staramy się wspierać ciekawe lokalne inicjatywy, wychodzić naprzeciw nie tylko oczekiwaniom pracowników, ale także mieszkańców. Kilka tygodni temu zainaugurowaliśmy otwarcie nowego przedszkola, współrealizujemy również Koszaliński Uniwersytet Dzieci i Młodzieży. W wakacje także chcemy zaproponować coś ciekawego najmłodszym i tak powstał pomysł zagospodarowania jednego dnia miejskich półkolonii na terenie naszej firmy – mówi Krzysztof Aleksandrowicz, Członek Zarządu Kronospan Szczecinek Sp. z o.o.
Na terenie Kronospan Design Center, a także nowo otwartego Centrum Badawczo – Rozwojowego uczestnicy półkolonii mogli skorzystać z przygotowanych aktywności.
- Nie od dziś wiadomo, że w wiedzę należy inwestować już od najmłodszych lat. Stąd pomyśleliśmy, że ciekawe, a przy okazji widowiskowe warsztaty mogą wprowadzić dzieci w świat chemii, o której do tej pory mogły nie mieć za dużo pojęcia. Oczywiście tej ciekawej, kolorowej i czasem na pierwszy rzut oka - magicznej chemii - mówi dr hab. Izabela Siebielska, zarządzająca CBR.
- Naukowcy pokazywali nam, jak działa suchy lód. Mogliśmy zobaczyć takie wielkie mikroskopy i badać próbki. Jak będę dorosła, to będę nosiła taki biały fartuch i będę wymyślać nowe rzeczy - mówi 10-letnia Kasia - uczestniczka półkolonii.
Dla wielu z tych dzieci to pierwszy kontakt ze światem tak zaawansowanej nauki, stąd też z ciekawością i dużym zaangażowaniem brały udział w realizacji doświadczeń, przygotowanych przez pracowników CBR. Ogromnym zainteresowaniem cieszył się także pokaz floty Silva.
- Pomyśleliśmy, że skoro nas - dorosłych ciekawi, jak działają te ogromne maszyny, które ułatwiają pracę także w naszej firmie, to możliwe, że dzieci, które bardzo często bawią się podobnymi zabawkami w domu, chętnie zobaczą takie sprzęty na żywo - mówi Jakub Piniarski - HR Manager Kronospan Szczecinek.
Organizatorzy nie mylili się.
- Mi najbardziej podobały się te wielkie samochody. Jak będę duży, to będę miał taką dużą ładowarkę. W ogóle było super - mówił 7-letni Mateusz, uczestnik półkolonii.
Dzieci z uwagą wysłuchały opowiadania o wielkogabarytowych maszynach, a przede wszystkim - mogły zobaczyć je z bliska. Największym zainteresowaniem cieszył się tzw. kalmar - pojazd o masie 52 ton mogący podnieść jednorazowo aż 16 ton surowca, dzięki któremu można rozładować jeden duży transport w ciągu niespełna 10 minut. To nie jedyne atrakcje, przygotowane przez Kronospan.
- Postawiliśmy również na warsztaty i pokazy drukarki 3D, zabawy ze Slime – niezwykle modnej ostatnimi czasy masy plastycznej, która nie tylko daje dużo radości dzieciom, ale przede wszystkim rozwija ich wyobraźnię i ćwiczy motorykę. Nie mogło zabraknąć gier i zabaw z elementami współzawodnictwa – takich jak gra w chińczyka, trafianie piłką do bramki czy tzw. Jenga – wszystkie te zabawy w dość nietypowej oprawie, bo w dużych formatach, zbudowanych z materiałów, produkowanych właśnie na terenie firmy Kronospan - dodaje Adrian Kilan z Kronospan Design Center.
To nie pierwsza inicjatywa, realizowana wspólnie z SAPiK-iem.
- Cieszymy się, że największy pracodawca w naszym regionie chce działać na rzecz lokalnej społeczności. Łącząc nasze wspólne możliwości możemy zrobić, w tym konkretnym przypadku dla dzieci, dużo dobrego - mówi Kamil Klimek - Dyrektor SAPiK.
Każdy z uczestników otrzymał pamiątkowe gadżety. Całość wydarzenia zakończyła się wspólnym posiłkiem. Jak zapowiada zarząd firmy Kronospan Szczecinek Sp. z o.o. - to nie koniec atrakcji dla mieszkańców miasta na terenie Kronospan Design Center. Firma planuje i jest otwarta na kolejne działania na rzecz lokalnej społeczności.