Choroba, wypadek, zrządzenie losu – wszystko, czego nie da się przewidzieć, może prowadzić do sytuacji zagrożenia życia i zdrowia. Ważnym jest, aby umieć zachować się właściwie wobec osoby potrzebującej. Kronospan wspiera inicjatywy, mające na celu zwiększenie świadomości z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Dlatego na terenie Kronospan Design Center przez 2 dni prowadzone były dodatkowe szkolenia dla pracowników.
- Jako odpowiedzialny i świadomy pracodawca, który wie, jak ważne jest bezpieczeństwo, zdecydowaliśmy się zrealizować ponadprogramowe szkolenia z zakresu pierwszej pomocy, gdzie dużą rolę odgrywała część praktyczna. Zależało nam na tym, aby uczestnicy odczuli, w jakiej sytuacji mogą się znaleźć i jak wówczas reagować.
Joanna Jodłowska, członek zarządu Kronospan Polska
- Coraz więcej firm decyduje się na szkolenie swoich pracowników z pierwszej pomocy. To bardzo budujące, bo wiedza ta, choć każdy chciałby nigdy z niej nie korzystać, powtarzana co jakiś czas pozwala w sytuacjach zagrożenia działać automatycznie. Poza tym zasady udzielania pierwszej pomocy zmieniają się. Każda taka zmiana ma na celu uproszczenie i zunifikowanie wytycznych, dlatego warto być na bieżąco.
Marcin Podstawka, instruktor pierwszej pomocy
- To bardzo ważne, aby udzielając pierwszej pomocy skorzystać właśnie ze środków ochrony osobistej.
Marcin Podstawka, instruktor pierwszej pomocy